stackars lilla katten

det har länge strukit runt en orang hårig katt här på gården hemma hos mamma. Men en dag så var den bara bort. Vi trodde att den hade dött. Men så var ju inte fallet, igår kväll vad han/hon tillbaka. Magrare än någonsin. Vi ställde ut lite torrfoder och grädde med vatten, och gud vad den åt. Den var mycket reserverad, men man märkde att den en gång i tiden hade varit en sällskapskatt. Jag lyckades locka till mej den så jag kunde känna lite å den. Det var det hemskaste jag någonsin kännt. Det var bara skin och ben. Man ser det inte så mycket med blotta ögat, för den har väldigt mycket päls. Men jag kunde ta tag runt ryggraden på katten. Svansen var helt skorvig, det var verkligen hemskt. Har ringt runt till massa veterinärer idag, men ingen som svarar. Vara har tel.tid mellan 8-9 och jag vet inte om man kan ringa akut om det här. Nu är katten borta, men tror att den kommer att komma tillbaka. Ska plocka fram hundens bur och försöka locka in den. Men det kan jag ju inte göra idag. För den kan ju inte sitta i buren hela natten. bästa vore om jag fick tag på den imorgon bitti, så kan jag åka in med den direkt. Tycker sånt här är så svårt, vet inte hur jag ska göra. OM det är någon som vet, så kan ni väl skriva en komentar....

Kommentarer
Postat av: Anonym

linda d e bara en katt lugna ner dig. skut den istället så blir lidandet mindre =) közz

2008-08-12 @ 23:20:33
Postat av: Klara

Åhhh stackarn, jag förstår dej jag skulle inte heller kunna lämna den där!! jag vet inte hur man ska göra faktiskt...Men ska du lämna den till veterinären eller ska ni ta hand om den eller vad har du tänkt?

2008-08-13 @ 12:44:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test