hej :)

igår var en lite rolig dag på jobbet... vi skulle besöka fässbergskyrka (mölndal), men handikappsingågen var låst.. å ingen präst såg man till heller.. så vi fick gå ner till församlingshemmet.. hitta prästen som hänvisa till vaktmästaren ulla på övre våningen.. där traskar jag in mitt i en sopplunch med typ 100st 100-åringar. dom såg ut som om dom var nära att trilla av pinnen allihopa :) Hitta iaf ulla.. hon han inte följa med.. så hör och hämpna.. Jag fick Nyckeln!! haha inte varje dag man har en nycket till en megastor kyrka.. sen började det roliga/jobbiga/otäcka att från insida låsa upp 2 dörrar.. varav den ena var det stora porten ut.. lite småkusligt att gå in själv i en kyrka,, mörkt var det oxå.. höll på att få en hjärtattack när jag skulle ner i det mörka hörnet för att låsa upp dörr nummer ett... då tänds lyset!! WWooaahhhh!! (automatiskt).. sen kommar man in i ett litet mörkt rum med en trappa som leder upp och sen bildar en lite vrån där trappan börjar (om ni förstår vad jag menar hihi).. jag fick stå och lysa med mobilen för att hitta nyckelhålet.. och det tog ett tag vill jag lova.. till slut kom vi in.. satt i 5min.. sen var det bara att göra om proseduren, fast baklänges.. jag småsprang ur kyrkan när sista dörren var låst :)

Träffade min nya brukar igår.. var ju inte alls så farligt som jag trodde.. men gissa om jag var nervös när jag ringde på dörren.. efter 10min frågar han om jag inte kan ta lite mera tider hos honom.. haha jag sa att vi ska nog prova lite först och se om vi funkar ihop.. vi kanske bråkar hela tiden :)

Idag har än så länge hunnit med att dammsuga, sola och fixat köket.. ska snart börja tvätta. Jennie kommer på köttfärsåslunch idag :) sen kommer den andra jenny på fika lite senare. Ska nog börja förbereda salladen.

Lördag: Jobba 8-15
Söndag: jobba 8-15
Måndag: Jobba 11-17
Tisdag: jobba 10:45 - 16. Tar sen 17 tåget till falköping. Sen vidare hem till vånga.
Onsdag: Avresa lidk 09:50 buss. Avresa sthlm 18:00 båt
Torsdag: Hemkomst ca 22
Fredag: Träffa emma ca13, ev träffa Benny o Anton. Filmkväll med kusinEmma
Lördag: Hinna umgås med mitt gudbarn. Tony och simon 25års fest i tolsjö 19
söndag: Äntligen ta det lite lugnt. Åka hem till gbg.
Måndag: jobba
o.s.v

Kommentarer
Postat av: sandra

hehe vilken rysare! I den kyrkan är jag döpt=)



Puss

2009-01-23 @ 21:29:17
URL: http://sandraochanders.webblogg.se/
Postat av: Nen

Tråkigt att vi inte kunde komma. Jag hade verkligen sett fram emot det. Men vad gör man när ens son har hela niagra i näsan. Men det går väl fler tåg får vi hopas. Kram

2009-01-24 @ 00:28:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test