Skövde!

Igår anlände jag till lilla stockholm. Blev lite shopping i byn med syrran, mamma och Tj. Sen åkte vi hem till Ida och firade Jonas som har fyllt 27.. blev mammas goda smörgåstårta och glass till efterrätt. När vi stod på balkongen så kom det två tjejer i 12-13års åldern med en hund som dom hade hittat gående lös på gatan med koppel och allt på. Sa till tjejerna att kanske har slitit sig när han satt utanför affären, så bad dom gå dit. Efter 15min ser jag dom igen med hunden, denna gång står dom och pratar med en vaktmästare. Går tid för att titta på hunden och se om det finns nått nummer på halsbandet. Det fanns det inte och då berättar vaktmästarn hur han tidigare under dagen sett ägaren slå och sparka på hunden för att sedan gå iväg med den. Efter det så måste hunden ha kommit undan. Tar med hunden bort till idas lägenhet och ringer polisen. Dom bad mig komma in med honom och där skrev dom en rapport och tog sen med sig hunden till en tom bur, sen vet jag inte vad som hände. Tänkte ringa dit om nån vecka och kolla om man kan få reda på vad som hände.. ber till gudarna att dom inte skickar tillbaka hunden. Men jag gav ju namnet på vaktmästaren som hade bevittnat det hela,så hoppas verkligen att han får ett nutt hem... han var ju dock väldigt gammal, så risken är väl stor att dom avlivar honom. Men jag sa iaf till polisen att ta hunden till en veterinär, för det var nått fel på bakbenet och sen var öronen helt svart och rumpen såg inflamerad ut.. men det var ett riktigt stolpskott till polis, så man vet ju aldrig vad som hände efter att vi gick...

Idag är det fredag och senare ikväll så ska jag dra in till skövde för att möta kusin Emma... sen blir det matfestival för hela slanten..

xoxo
Mountaintwig!



Var en liknande hund som denna, fast den var vit på framtassarna och på bröstet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test