Jag trodde det var en älg!

Igår var jag och emma hemma hos Robert en sväng. Vi tog några öl och satt och tjöta. Hade det allmänt trevligt, men vi kände att det var något som fattades. Så vi traska ner till vagnen för att åka in till Rosen och ta en öl. Ser en buss komma, så jag och emma börjar springa över parkeringen för att hinna ikapp den, robert kom strax bakom oss, trodde vi ja. Hör en dunst, men tänker inte mer på det förrän jag ser emmas reaktion och förstog att något hade hänt. Robert (och även vi) missa totalt att det kom en bil, så bilens vänstar sida träffar robert som åker upp på motorhuven. Missa själva påkörningen, men ser robert chockad och halltande gå fram till föraren som är påväg ur bil. Först trode jag att han var onykter, men det visa sig att han var nog rejält chockad. Han berätta att för ett litet ögonblick så hade han bytt kanal på stereon, i samma ögonblick som robert går ut framför honom. Föraren var en medelålders, kanske något äldre man som först trott att det var en älg han körde på. Så i det hela var det lite komiskt att han misstog robert för en älg :) Men som tur var så hände det inget allvarligt, varken för gubben eller robert, förrutom chocken. Tänk så snabbt det kan gå. Hur många gånger har man inte själv fipplat på stereon för att hitta en bättre låt! lite kusligt är det allt nu efteråt, kunde ju ha gått mkt värre. Tur var väl ändå att det var på en parkering och att bilen inte körde så snabbt. Efter att ha stått och pratat lite så traska/halltade jag, emma och älgen robert vidare till vagnen och begav oss till Rosen, vad gör man inte för att få gå dit och ta en öl och träffa alla dessa trevliga personer/personal!
Slutet gott, allting gott!



Min mage är totalt ur balans. Har kramper och illamående, så det är en stanna hemma från jobbet dag idag, och nej, det är inte för att jag var ute igår. Dracka bara en öl och sen vatten. Mådde dåligt redan innan, men bet ihop. Hoppas verkligen att det blir bättre tills på fredag då jag och überschöna Klara ska åka upp till E-tuna.

Idag blev det minestronesoppa med aioli och grekiskt lantbröd till middag. Det var gott, för gott. Nu mår jag ännu mer illa för att jag åt förmycket.

Nu blir det mys framför tv. Tänkte titta på Alice i underlandet, finally!

XOXO
Mountaintwig

GRATTIS ÄLSKADE JENNIE OCH MICKAEL TILL ER LILLA SON SOM KOM TILL VÄRLDEN IGÅR, MÅNDAGEN DEN 22/3!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test