katten har fått ett namn

ja nu när inte djurensvänner kan ta hand om honom, får vi väl göra det själva. Katten får det gulliga namnet Pysen :) Var på ÖB idag och köpte en varm ochskön filt och lite burkmat. Pysen har flyttat in i vårat förråd på gården, så han bor ihop med tassen :) Jag har lyckats att bli så bra kompis med honom, så att jag t.om kan kamma hans toviga päls. Och det är inte lite tover vill jag lova. Har börjat att klippa bort det värsta, men det är inte så populärt.. Han kommer se ut som fan sen, men vad ska man göra. Tror han kommer att må bra av att få bort tom stora tunga pälsbollarna från ryggen och svansen. Nu är inte jagf så bra på katter, men undrar om det inte är lite norsk skogskatt i honom, för dt kan väl inte vara angora? eller är det bara en vanlig bonnkatt med jävligt lång päls? :)..
Jag kan säga att det är ju iaf en riktig le jävla kärring som jobbar på djurensvänner i skara iaf. Skicka ett mejl igår, när klockan var 11 idag hade hon fortfarande inte ringt. så jag ringde.. mitt svar var "jo jag har läst mejlet.. tystnad.." det var allt.. jaha!!?? och sen då.. vad ska jag göra? Dumma kölnan ger mej svaret, "sätt ut lappar på byn" ofan!! det räcker tydligen inte med att man redan har frågat runt, vilket jag poängterade!.. så nått katthem blir det inte för pysen iaf. Mamma är väl inte så överlycklig över att ha katten här hemma. Men så länge den är ute så gör det väl inget? den går ju inte precis in. Det jag befarar mest är att när jag åker hem, kommer nog Torbjörn att skjuta katten :( och det vill jag verkligen inte. Den är hur underbar som helst.. Hade jag själv bott på landet hade jag tagit med den hem med en gång. men jag kan ju inte släpa med mej han hem till göteborg...!! ingen som vill ha en liten katt? Tror han kan vara ca 2-3 år, och jag lover att det kommer att bli en undebar liten sällskapskatt, ja för stor, det e han inte!


Kommentarer
Postat av: sandra

mammas å pappas bondkatt e ju långhårig!

2008-08-14 @ 17:46:33
URL: http://sandraochanders.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test