typiskt två blondiner ihop

Hämtade upp klara vid tåget i fredas..... under bilfrärden hem diskuterade vi vad vi skulle hitta på. Efter att ha bollat en massa ideer emellan oss bestämde vi att vi skulle gå på bio. Båda ville se Sex and the city. För det visste vi var en film som varken nisse eller andreas skulle vilja se... :) men den var ju naturligtvis fullbokad. Så vi valde The Happening. Skulle gå på Bergakungen, för det ar så bra sittplatser. Finns speciellt två som är dom bästa. Filmen visades två tider. Så vi tittade på den första som skulle börja 21:15, men där var ju dom bästa platserna upptagna, så fanns det en till som skulle börja 21:10 och där var platserna lediga. Så vi köpte dem. Vi gjorde oss iordning och drog iväg. Parkerade och betala biljetten, tog till med lite extra om vi fick för oss att gå och äta efteråt. Väl inne så hämta klara ut biljetterna och jag gick på toa. Sedan ställde vi oss i den enorma kön. Jag tittade på skylten där det står när insläppet börjar. Började snart inse att det inte var nått som stämde. Varken tiden eller salongen, så jag kollar på biljetten och då visar det sej att vi är på fel bio. Filmen börjar istället 21:10 på biopalatset. Klockan är nu några minuter över 21 och vi börjar få panik. Hur fan ska jag hinna från berga till biosalongen på 7min.. Vi drog iväg som bara den, men naturligtvis så kör jag fel.Tänkte göra en liten ful sväng vid ullevi, men som tur var så upptäckte jag att jag hade polisen bakom mej. Tur var väl det att jag såg dem, annars hade det inte blivit någon bio alls och desutom flera tusen dyrare :) Men tillslut så kommer vi fram. Då är klockan typ 20 över. Vi parkerar vid grönsakstorget och börjar springa. kändes som en evighet. Efter ett maratonlopp upptäcker vi att det finns ingen biograf där. "DET MÅSTE VARA ETT SKÄMT" ropade jag högt och tydligt. Jag fattade ärligt talat ingenting, men så slog det mej att det har ju funnis en biograf mid hörnet mot saluhallen.. och jajamen där låg den. Nu var klockan 21:25 och jag och klara kommer flåsandes in. Förklarar för värden att vi var lite sena för att vi hade åkt till fel bio (pinsamt!)... Han måste nog ha skrattat nått så otroligt inom sig hehe.. till råga på allt så skämmer vi ut oss ännu mera. Han river biljetten och säger att det är salong två på nedre plan och pekar mot trappan. Jag och klara tackar och springer upp för trappan.. Hur jävla korkade får man va haha! Tillslut så kom vi in på bion och missade inte nått (förutom reklamen).. men egentligen så hade det kunnat kvitta förfilmen var så otroligt jävla kass ändå. Så se INTE den!

efteråt gick vi och käka ocj tjöta oss så sömniga så vi åkte hem och la oss. Var ju trots allt en dag imorrn oxå och då skulle vi ut till sandra och elina i lindome!

Är inte detta typiskt blondiner??? haha!




Kommentarer
Postat av: Jennie

Ja det är ju inte så lätt att vara smart jämt =)

2008-06-30 @ 21:10:21
URL: http://nennr1.blogg.se/
Postat av: Klara

hahaha det är ju tur att vi kan skratta åt det iallafall :)

2008-07-01 @ 08:17:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test