bilder!

här kommer lite bilder från helgen!





så det kan gå!! ;)


Kommentarer
Postat av: Christina

For you my darling =P



margarin lr smör 50 gr

mjölk lr vatten 5 dl

jäst 50 gr

sirap 1-2 msk

salt 2 tsk

rågsikt 1,3 liter

(jag brukar ta grahamsmjöl 5 dl, dinkelmjöl 3 dl och resten vetemjöl - bara så det blir sammanlagt 1,3 liter)



1. Smält margarinet, häll i mjölken och värm till 37'C.

2. Lös upp jästen i lite av degspadet, tillsätt sedan resten tillsammans med sirapen & saltet.

3. Arbeta samman degen tills den blir seg, smidig & blank och släpper bunkens kanter.

4. Strö ett tunt lager mjöl över degen och lägg på en bakduk.

4. Ställ den på en ljum dragfri plats o vänta tills den jäst till dubbel storlek ca. 30 min.

5. Arbeta ihop degen och häll upp den på en mjölad bänk. Den är färdig när den släpper arbetsbänken utan extra mjöl.

6. Kavla ut brödkakorna

7. Nagga dem

8. låt dem jäsa i ytterliggare 30 min under bakduk.

9. Grädda dem i mitten av ugnen i 250'C 12-15 min. (tills de fått färg)



Good Luck

2009-02-24 @ 21:02:23
URL: http://misskissie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test