Semester!

Hej, har varit bortrest i över 2 veckor, så har inte kunnat uppdatera min blogg. Berättar lite kortfattat vad jag/vi har gjort.

Fyllde ju år den 22juli, så då åkte jag och andreas hem och firade hos familjen. Sen den helgen då var det stochampionatet i skara. Årets största travhändelse med ca 10.000 besökare under en helg. Rätt mkt folk i lilla skara. Så på fredag fm spelade vi barfota-vm. Det var ca 10lag anmälda. Allt från folk nere i skåne till folk uppe i norrland. Vi var ett tjejlag som naturligtvis hette Team Rosa. Det gick väll sådär för oss, men det var kul, förrutom att det verkligen öste ner hela dagen. Har nog aldrig varit så blöt och kalla innan. Men ölen värmde lite iaf. Efter det blev det helstekt gris och sen ut till moster (jennys mamma) och göra iordning oss... sen blev det party, party på stadt. På lördagen kom pappa och hämta upp oss. Vi åkte ut till travet och käka, drack öl och spela på hästarna. Men det sistnämnda gick åt helvete. Inga pengar blev det :( Vi var väl ute på travet i 6h, sen hem snabbt och göra iordning sig för att sedan dra in till stan igen och parta på stadt :) Var en trevlig helg, men man märker att man blivit äldre, för man orkar inte lika mkt längre hehe...


Kom hem till gbg på söndagen och på måndagen tog vi tåget upp till luleå (med byte i sthlm) Allt gick bra tills det var stopp i södertälje och vi fick byta till buss vidare till sthlm. Därifrån åkte vi nattåget upp till luleå, men sen blev vi sittandes i boden, eftersom att åskan hade slagit ut strömen. Blev buss till luleå för att sedan byta buss till haparanda ( Restid 19h)
Efter den hemska resan hade vi 8 underbara dagar i både haparanda och Uleåborg (oulo Finland) Vi bada, fiska hur mkt som helst, lärde oss finska, träffa massa folk, åt massa god mat och framför allt, tog det hur lugnt som helst :)
På onsdagen åkte vi hem. Buss från haparanda-luleå. Nattåg luleå-sthlm. Med ca30 min kvar till sthlm blev det stopp i ockelbo (prins Daniles hemstad) Blev stående där hur länge som helst. Tåget fick vända och åka över uppsala in till sthlm. Väl där had vi missat vårat tåg med 3h, fick boka om och vänta 2h på nästa. Åkte x2000 hem, försenat 20min... sen var vi äntligen hemma ( RESTID 26 TIMMAR!!!!!!!!!)

Var hemma vid 19-tiden, klockan 20 mötte jag jenny på hjalmar, sen hade jag en underbar och efterlängtad stund med mina vänner. Vi tog några öl, tjöta och sjöng kareoke :)

nu har det gått ytterligare några dagar och jag har inte gjort så värst mkt. Hade spelkväll hemma hos jenny och emma i fredags. Vi spela poker och käka pizza. Lördagen var det myskväll med hemmagjor pizza och chokladpudding till efterrätt, sen såg vi änglavakt, sjukt bra film för att vara svensk.. se den!!
Vi var även på IKEA och shoppa lite,blev en sväng till hornbach och köpte massa nya blommor till balkongen, sen handla vi på öb och coop :)

Idag kom jenny på middag och fika. Hjälpte mig att rensa i min klädgarderob, så nu kommer man äntligen in :)
Andreas är och kör hem hans lillasyster Emma (som har varit hos oss i 2 veckor) och johan sitter här och tittar på fotboll. jag är sugen på vin, men är ju söndag, så det blir inget med det, kanske tar ett glas på stan om jag orkar... men tror inte det...

mycket text, I know, men men :)

xoxo!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test