Wärmland!

Fredag:
Jobbade sista dagen innan semester. Vid 17 hämta Robert upp emma och mig på backaplan, sen bar det va mot värmland sköna skogar. Dock tog resan lite längre än vad som var beräknat, för vi stanna till i vänersborg och hälsa på emmas farmor och pappa. Var uppe i Forshaga runt 21:30. Då vankades det mat som Roberts pappa Tord och hans fru Lotta hade fixat. Vi käka, drack vin och tjötade. Sen blev det snabba puckar... skynda sig att göra ordnings sig och dra in till karlstad. Vi besökte Glada Ankan, som var ett riktigt bra uteställe, dock var det sjukt varmt där inne. Tror inte det var nån som hade en torr fläck på kroppen. Sen blev det efterfest hos Marcus i Klara... han hade en övernattningslägenhet precis vid klarälven... var så fint. Sov ca4h, sen dags att dra ut till hammarö och fixa på bårhuset. Men det började spöregna, så blev inget byggande på lördagen. Hem och vila, sen var det dags att dra in till karlstad igen och festa. Denna gång blev det hemmafest hos Tommy. På natten gick vi in till stan och bada i älven. Dom har byggt en strand längs kanalen, fanns även bryggor där dom hade byggt in lampor som blinkade. Var massa folk och musik och vattnet var helt underbart. Dock jävligt strömt... sen hem och stänga ihop oss i en liten soffa igen. Söndagen blev det dock byggande på båthuset, samma även på måndag. Så Robert fick ihop 65h på två dagar. Var skitkul att bygga, sen blev det en sen hemfärd till gbg.. var hemma vid 00:30 måndagnatt.

(jag älskar mina kompisar, dom gör livet mkt roligare och så finns dom alltid där och ställer upp när det behövs. En ömsesidig vänskap alltså)

Igår fixa vi lite grejer inför finlandsresan. Sen käka vi på Tilda´s och sen drog jag hem till jenny och emma. Kolla på en skitkass film som jag hade köpt via homeenter. Sen kom robert förbi, meningen var väl att vi skulle ut på stan, men det var ingen som orkade. Så jag drog hem och nu är det onsdag och jag måste packa, för vi åker till vånga ikväll. Imorrn fyller jag år och på fredag börjar Stochampionatet..

Mountaintwig

Flaskpost!

Igår var jag, emma och robert nere vid lindholmspiren och slappa. Jag gjorde en flaskpost och kasta ut i vattnet, men eftersom att alla danmarksbåtarna, älvsnabben och paddan går ute i vattnet, så kom flaskan tillbaka och åkte in under bryggan.... smart-as-Linda! Men tyckte det var en kul grej iaf. Skrev min mejladress, så får väl kolla den då och då ifall någon har hittat den :) Vi var där nere i några timmar. Sen gick jag och emma hem till henne och hade myskväll i värmen. Käkade chips och kolla på the unsaid. En gammal men helt ok film.

Idag jobbar jag 12-21 och imorrn 8-16, sen har jag semester!!! WWiihoooo.. verkligen välbehövligt.. så vi drar upp till Karlstad direkt efter jobbet. Är lite kluven om jag ska ta bilen till jobbet eller om jag ska pina mig upp extra tidigt och ta pendeln... får nog bli pendeln tror jag...

Nu är det dags att dra till jobbet..

Ha det gött allesammans!

Hej då bror, hej smithska udden

Idag vinka jag av brorsan vid tåget. Kändes lite vemodigt, men träffar ju han nästa vecka igen. Direkt efter drog jag, emma, robert och edith till smithska udden och bada och sola... var så jävla gött. En och annan earthbub åkte ner oxå :) Lyckades bara bränna mig lite på ryggen denna gång. Den enda delen som jag inte smörjde in med Tropican oil, skumt eller vad? Var där ute i ca 4h, sen drog vi till eriksberg och handla och käka triumfglass :) Sen åkte vi hem till mig och grilla och lira boll i några timmar. Har med andra ord varit en underbar dag :) Imorrn är det jobb och till helgen drar jag, emma och robert upp till roberts hemstad Karlstad... vi ska hjälpa till och bygga ett 1000m2 båthus och så ska vi ju självklart passa på att bada, åka båt, fiska och kanske besöka utelivet i karlstad....

nu har jag precis kommit ut ur duschen, men är lika svettig igen.... men men....

mountaintwig!

hej å hå vad det går undan!

Tiden bara flyger förbi och det är full rulle... knappt suttit vid datorn den senaste veckan och till råga på allt har min bror kevin slarvat bort i-knappen, så nu får man trycka på en liten gummigrej. Det är fört nu det slår mig hur ofta man använder just i hehe...

ja i vilken ände ska jag börja.. kanske ju kanske starta med släktträffan som vu hade förre lördagen. Var ute i min mammas kusins kolonistuge i filsbäck (lidköping)... som ni kanske kommer ihåt var det ju sjukt varmt den dagen. Vi hade 35grader i skuggan.. helt galet.så det blev massa bad och öl för att svalka sig... var riktigt gött. Vi gick tipspromenad, grilla, bada både i vänern och i den lilla poolen... framåt småtimmarna blev det Harrys i lidköping. inte varit där på evigheter, så det var kul... var en väldigt lyckad kväll över huvudtaget.

På måndagen tog jag brorsan och bilen och drog hem till gbg igen. Då var det jobb som gällde nästan hela veckan, utom på onsdagen då jag var ledig och hade fixat ett överraskningskalas för andreas som fyllde år. Var supertrevligt... senare på kvällen åkte jag, kevin, emma och edith och tog ett kvällsdopp i delsjön- underbart!

Fredag var ett gäng som samlades i slottskogen. Vi grilla, drack öl och hade det hur trevligt som helst. Lillebror fck åka hem medans storasyster besökte rock baren, tror nog att det är det nya stället to be! Är ju nästan aldrig något folk på rosen längre...

lördagen var man smått bakis... åkte ut och bada i värmen, sen hem och käka. Åkte och spela minigolf där andreas vann och jag kom sist. Sen lira vi lite boll med johan på kvällen... sen kolla vi på A-team, men jag var så trött så jag somna :)

Idag vet jag inte vad som händer, mer än att det blir nog att se finalen på Avenyn ikväll :)

Det är nästan spikat, men man vet aldrig med min jävla tur, men v.32 bilar jag, emma, maria, robert och en kille ner till Franska Rivieran... det ni! ;) Hoppas det blir av nu bara...

mountaintwig!

Det är Robin Hood jag vill ha!

Spontant biobesök efter jobbet igår med emma, robert och jenny.
Såg Robin Hood, helt ok film. Jävligt lång men den är sevärd!