Ullared!

YES! igår kom jag äntligen iväg. Vart lite stressigt, men gick bra ändå. Det var jag, andreas och pernilla (andreas syrra). Vi var väl nere runt halv 3, 3 och dom stänger 5. Trodde vi skulle få stressa som fan. Men det sluta med att det var typ 30 min kvar (innan som skulle stänga) och vi var klara. Utom pernilla såklart :) Blev inte lika saftigt denna gången som sist. En nolla mindre iaf haha. Fick inte köpt så jätte mycket. 3 spel (micado, jakten på diamanten, rita och gissa). Jag och andreas spela jag kten på diamanten när vi kom hem. Vet inte vad som har hänt, men jag vann alla 3 omgångarna. Vann ju mot jennie 3 gånger i buzz tidigare i veckan :) Jag är helt enkelt bäst! Köpte mig ett linne (hade inte alls mycket kläder) och massa annat kraffs :) Köpte även en film: Den bästa av mödrar. Fy fan vilken bra film, tom med andreas tyckte den var bra. Lite annorlunda, men bra. Så den rekomenderar jag (observera att jag har lite kontig filmsmak ibland, lite tantvarning på vissa filmer som jag gillar hehe). Idag Söndag så har jag jobbat. Lite segt, men det blir goa pengar :) Just nu väntar jag på att hasselbackspotatisen ska bli klar så jag kan bränna på köttet och värma bearneissåsen :) Gottans!
På lördag blir det oktoberfest på stadt i skara! Eine grose bier, bitte! (eller nått sånt)..
TJO!


Handlingen tilldrar sig under andra världskriget då den finske pojken Eero skickas iväg från sitt hem i Finland till att växa  upp i  Skåne. Allt är främmande, landskapet, språket människorna, allt.


I Skåne finns Signe som hade tänkt sig ta hand om en flicka men nu fick den här pojken på halsen.
Hon bär på en egen tragedi och vågar till en början inte ge efter för sin egen längtan efter ett nytt barn.
När hon slutligen gör det är det dags för ännu ett uppbrott.


Kommentarer
Postat av: sandra

vilken tur du har i spel! Köp en trisslott!



var det du som skrivit i kommentarer på elinas sida nu? Vi känner för många linda=)



Kram

2008-09-21 @ 20:09:29
URL: http://sandraochanders.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test