mm..

kund inte komma på någon bra överskrift till detta inlägg, eftersom att det kommer bara vara skit som jag skriver :) Sitter med blekmedel i håret. Ett sista försök att få det blondare, eller snarare vitt. Saknade det :) Under tiden som det ska värka tänkte jag sätta mej vid datorn, för ovanlighetens skull :) Börjar nästan bli en nörd! Men finns inte så mycket annat att göra. Iaf inte under tiden som man blonderar sig. Börjar få jävligt ont i ryggen. Borde köpa oss en riktig kontorsstol eller varför inte en nya bärbar dator? :)
Laddar ner en film som jag såg en trailer på på TV1000, Stardust, verkar rikgtigt bra. Men jag gillar sådana filmer, Lite narnia och harry potter stuk över det hela :) Bara 30 minuter kvar :)
Jag baka förrut.. lite svårt att förklara vad det är för nått. Inget vanligt, Jag gjorde en grunddeg som jag dela upp i 20 bitar. Kavlade ut rektanglar av dem. I mitten bred jag ut nutella och la skivade bananer och kokos. Sen tar man ändarna och kniper ihop. Ser ut lite som piroger, fast helt stängda :) Sen ska man ha dom i frysen över natten eller så länga man vill. Sen tar man bara upp så många man vill ha och värmer dom i ugnen i ca 12min.. Kan nog bli jävligt gött :) ska kolla om jag inte kan hitta receptet någonstanns. NU borde jag nog skölja ur mitt hår..
laters


Ingredienser
50 g jäst 
3 dl mjölk
3/4 dl smör och rapsolja (eller smält avsvalnat smör)
2 msk flytande honung
8-9 dl vetemjöl  special
1 tsk salt 
1 ägg att pensla med

Tillagningstid: Över 20 min
Svårighetsgrad: Medel

Gör så här
1. Rör ut jästen i den kalla mjölken. Tillsätt övriga ingredienser och knåda, gärna i maskin, ca 8 minuter. Låt vila under duk i ca 15 minuter.


Banan- och nutellakrok

Ingredienser
Portioner: Ger 20 stycken

1 sats grunddeg, se överst
3 bananer 
1-1 1/2 dl nutella
1 1/2 dl kokos + kokos att strö över
2 msk råsocker (eller pärlsocker)
 

Tillagningstid: Över 20 min
Svårighetsgrad: Medel

Gör så här
1. Dela degen i 20 delar. Kavla ut varje del till en rektangel (ca 10x15 cm).
2. Bre ca 1/2 msk nutella i mitten av varje degkaka. Skiva bananen på längden och skär sedan i tunna skivor. Lägg bananen över nutellan. Strö över kokos.
3. Nyp ihop degen runt fyllningen och forma till avlånga bullar. Böj dem till krokar. Lägg på bakplåtspapper på brickor. Frys in.
Kvällen före utflykten: Lägg de frysta bröden på en ugnsplåt med bakplåtspapper. Täck med folie. Ställ in i kylen över natten.
På morgonen: Sätt ugnen på 225°C. Pensla med uppvispat ägg. Strö över kokos och råsocker. Ställ i ugnen ca 12 minuter.


Kommentarer
Postat av: sandra

Hej, jag tyckte inte du var orange i håret på bilden längre ner!

Hur blev det nu då? Vill ha bild!



Kram



p.s pizzan blev jättegod, där missade ni nått=)

2008-08-21 @ 18:51:11
URL: http://sandraochanders.webblogg.se/
Postat av: Anonym

haha fan då :) nja det blev inte nån större skillnad.. jag har äntligen laddat min kamera, så får väl ta några bilder och lägga upp sen :) puss

2008-08-23 @ 11:06:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test