Tack mor!

för att jag har ärvt lite av dina kokkunskaper. Improviserade en köttgryta idag, åh satan va god den blev (utan att skryta förmkt) :) Den godaste jag någonsin gjort! Jag delar gärna med mej av receptet, om det nu är nån som är intresserad? ;)

ca 400g grytbitar (fläsk)
1 paprika
½ gullök
½rödlök
1 fpk Go Green Salsa Mexican
2msk Sambal badjak
½ burk krossade tomater
1 köttbuljong
salt
peppar
vitlökspulver

mmmm yammi.
Annars idag har jag inte gjort så mkt. Cyklade till backaplan och handla lite på coop och hör och häpna, köpte 2 tröjor på Gina.. inte likt mej ;) När jag kom hem blekte jag andreas vita skor som nästan var svarta. Sen gjorde jag lite fika och packa ner det, filt , NLT och harry potter och gick ut och la mej under den stora hängbjörken. Där låg jag i 2 timmar och bara njöt i min ensamhet! :) Sen in och göra den goda maten, dammsuga och fixa alla räkningar som dom hamnade rätt i pärmen. Nu väntar jag på andreas. Ska åka och lämna in bilen och sen ta en promenad och köpa glass!

I onsdag åkte jag hem till jenny för att dricka lite vin och tjöta skit. Fick i mej en flaska körsbärsvin (älskar det), var ganska mkt alkohol i det, så man blev lite rund om fötterna. Vi drog in på tisdaxklubb inne i stan. Träffa massa holländare på vägen som undra vart det bästa stället var. Var typ bara bryggeriet som var öppet, så vi drog dit. Sen träffa vi ännumera holländare i baren. Dom var fan överallt! :) Så hela den kvällen/natten prata vid engelska och lite tyska. Vi hade kollat upp när första bussen gick hem på morgonen (sista gick hem 01:30) den skulle gå 03:58. Men kom det nån buss, nä det gjorde det inte och jenny tappa jag bort på kuppen.. hur fan man nu lyckas med det, för så mkt folk var det inte som stod och vänta. Men man var ju inte helt nykter heller. Fick ta en svarttaxi hem. Gillar inte att åka det ensam, men hade inget val. Jag var hemma vid halv 5, käka och decka sen stenhårt i sängen och vakna strax efter 13.. då satt jenny på tåget och skulle hem till skara..herregud! :)


Imorrn är det afterwork med preem och på lördag ska jag och jennie ha en heldag för hon är barnledig. Vi ska äntligen se Män som hatar kvinnor på bio och sen äte middag ihop eller lunch vad det nu blir :) ska bli trevligt... nä nu ropar solen på mej.

Pussa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test